! Ohh Ye Ke !
Maklumat Terkini :
Home » » Budak Meninggal Disebabkan Sayur Kangkung Tumis

Budak Meninggal Disebabkan Sayur Kangkung Tumis

Written By Unknown on Saturday 20 July 2013 | 09:00

Doktor binggung apabila seorang anak kecil yang sakit perut datang ke klinik mereka mengadu sakit perut. Menurut ibu bapa anak tersebut telah mengadu sakit 2 hari lepas. Sudah banyak ubat yang diberikan kepada namun sakit perut berserta demam itu tetap tidak sembuh.

Doktor bertanya makanan apa yang diberikan kepada anak tersebut 2 hari lepas. Ibubapa anak tersebut binggung kerana sejak 2 hari lepas anaknya tidak lalu makan melainkan hanya meminum susu, itu pun muntah semula selepas minum beberapa minit.

Setelah diperiksa ternyata ibubapa anak tersebut teringat yang anaknya ada memakan sayur kangkung tumis yang sememangnya makanan kegemaran anaknya sewaktu mereka keluar makan di sebuah restoran.

Doktor segera membuat X-ray. Ternyata di usus anak tersebut telah membiak lintah dan doktor tidak sanggup untuk melakukan pembedahan kerana peluang tipis. Tidak lama kemudian anak kecil malang itu meninggal kerana pendarahan dalaman.



Lintah adalah binatang yang tidak mati jika dimasak selama 20 minit. Lebih-lebih lagi sayuran yang diperlukan untuk masak singkat supaya zat dalam sayuran tidak hilang. Lintah hanya akan mati jika dibakar. 

Harap tragedi ini memberikan pengalaman kepada anda untuk berhati-hati jika memakan sayuran, lebih-lebih lagi jika makan di luar. 

P/S: Admin biasa jumpa ulat dalam sayuran.
Share this post :

Post a Comment

ohhyeke.blogspot.com tidak bertanggungjawab di atas setiap pandangan dan pendapat yang diutarakan melalui laman sosial ini. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pandangan dan pendirian kami.



 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2013. Ohh Ye Ke - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger